MOTO zonder ROLA!

Het  merk MOTOROLA zal dit jaar langzaam verdwijnen. Het merk is een van de oudere radiocommunicatie merken ter wereld. Het is al sinds 1930 in gebruik. Motorola was in 2006 zelfs even de grootste fabrikant van mobiele telefoons en verwierf in Nederland succes met hun budgettelefoon de MOTO.

In 2011 werd het bedrijf overgenomen door Google. 3 Jaar later werd Motorola doorverkocht aan het Chinese bedrijf Lenovo, wat één van de grotere smartphonespelers in Azië is. Naast dat Lenovo door de overname de op twee na grootste smartphonefabrikant ter wereld is geworden, kan zij eindelijk ook voet aan de grond in de VS en Europa krijgen. Zij kan nu voortborduren op de bekendheid van de Motorola merken. Onlangs liet Lenovo weten alleen door te willen gaan met het merk MOTO. Het ‘batwing’-logo van Motorola zal wel op de behuizing van de mobieltjes blijven staan. Dit beeldmerk is ook al lang in gebruik en geregistreerd  (begin jaren tachtig).

Lenova zal met het merk MOTO een nieuwe weg inslaan aangezien dit merk niet meer als een budget maar als een duurder mobiel product ingezet gaat worden. Dus de herinnering en de verwachting dat de consument had van de kwaliteit van dit merk  zal door Lenovo door intensieve reclame veranderd moeten worden. MOTO zal dit zonder ROLA moeten klaren.